Online marketing

Online marketing

Wat is online marketing?

Online marketing is het promoten van je product of dienst via internet. Het doel van online marketing is om klanten naar jouw website te trekken, zodat ze uiteindelijk overgaan tot aankoop. Online marketing kan op veel verschillen manier of op verschillende kanalen. Voorbeelden zijn: socialmediamarketing, contentmarketing, e-mail marketing en zoekmachine optimalisatie. Socialmediamarketing wordt door veel bedrijven gebruikt en is makkelijk om mee te starten. Tegenwoordig is het een must om social media in te zetten voor je bedrijf, om interactie en betrokkenheid te creëren bij je doelgroep.

Zoekmachine optimalisatie

In deze blog lichten we zoekmachine-marketing uit. Zoekmachine optimalisatie, je hebt deze term vast wel eens voorbij horen komen maar wat is het precies? Dennis: Zoekmachine optimalisatie houdt in dat je je website optimaliseert voor zoekmachines zodat deze zoekmachines je hoger waarderen en je hoger in de zoekresultaten eindigt. Je optimaliseert je website door aan de slag te gaan met je websitetechniek (bijvoorbeeld het verbeteren van de laadsnelheid en je website geschikt maken voor mobiel gebruik) en door middel van teksten/content.Door je website te optimaliseren kun je dus hoger eindigen in zoekresultaten. Uit onderzoek blijkt ook dat bezoekers vaker klikken op de bovenste twee a drie zoekresultaten. Daarnaast wordt er amper doorgeklikt naar zoekresultaten die verschijnen na de eerste pagina. Het vergt wel continue tijdsinvestering om op de eerste zoek resultaten pagina te blijven.

Hoe begin je met zoekmachine optimalisatie?

Allereerst onderzoek je tijdens een zoekwoordenonderzoek welke zoektermen je doelgroep gebruikt als ze zoeken naar een vergelijkbare dienst of product. Op basis van dit onderzoek kun je verder werken. Daarnaast doe je een SEO scan, zodat je weet waar je op dit moment staat. Wat zijn op dit moment de sterke en zwakke punten van je website (op het gebied van zoekmachine optimalisatie)? Vervolgens kan je aan de hand van de uitkomsten een plan van aanpak maken om de zwakke punten aan te pakken en je sterke punten te optimaliseren.

Hoe zorg je er dan voor dat klanten je website vinden én over gaan tot aankoop?

Na je zoekwoordenonderzoek ga je je focussen op de juiste zoektermen waar je doelgroep op zoekt. Deze zoektermen verwerk je in je web-teksten, paginatitels, afbeeldingen en ga zo maar door. De overige zoektermen kun je weer verwerken in je landingspagina’s en/of blogartikelen. Als je de juiste zoektermen verwerkt in de juiste pagina’s kunnen zoekmachines je pagina’s goed indexeren en zal je bij de juiste zoekresultaten (hopelijk hoog) eindigen. Zo zorg je ervoor dat klanten je website dus vinden, en nu over tot de verkoop. “ Door de juiste zoektermen te koppelen aan de juiste pagina’s, komt de klant terecht bij het juiste product of dienst. Vervolgens is het belangrijk dat je de customer journey in orde hebt (de klantreis). Deze moet zo optimaal mogelijk zijn, zodat een klant op een duidelijke, snelle manier kan overgaan tot een aankoop of contact opnemen. Het helpt ook om goede call-to-actions op je website te verwerken.

Wat kan Pixelpanters voor jou betekenen op het gebied van online marketing?

Pixelpanters kan jou ondersteunen bij dit gehele proces, maar kan het ook helemaal overnemen zodat jij er geen omkijken meer naar hebt. We kunnen vormgeven, websites bouwen en we weten hoe we deze online vindbaar kunnen maken. We analyseren data, ontwikkelen content zoals blogartikelen en web-teksten en weten hoe we om moeten gaan met social media.

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!

Dit artikel over online marketing vormt onderdeel van een reeks verhalen waarin wij antwoord geven op de vraag: ‘Wat kan Pixelpanters voor mij betekenen?’ Via de links hieronder kun je eens rustig lezen wat Pixelpanters voor jou kan betekenen op het gebied van webdevelopment, design, online marketing en tekstschrijven.

Deel 1: Het doel van een website
Deel 2: Hierom moet je website gebruiksvriendelijk en veilig zijn
Deel 3: Hoe jouw bedrijf zich met een uniek design kan onderscheiden
Deel 4: Online marketing
Deel 5: Tekstschrijven

Meer Blogs

Wat kunnen we betekenen?

    Naam

    E-mail

    Onderwerp

    Bericht

    Gasfabriek Deventer
    Zutphenseweg 6B
    7418 AJ Deventer