Persberichten schrijven

Heeft jouw bedrijf behoefte aan media-aandacht? Dan kun je een persbericht de deur uitsturen. Wanneer dit persbericht aandacht krijgt van journalisten profiteert jouw bedrijf daarvan. Zij zullen het bericht plaatsen op hun eigen mediakanalen. Deze kanalen worden vaak goed gelezen door jouw doelgroep. Als Pixelpanters schrijven we graag een krachtig persbericht voor jouw bedrijf.

 

Door achtergronden in de journalistiek- en communicatiewereld weten onze Content Creators precies wat een krachtig persbericht nodig heeft. Hierdoor komt jouw bedrijf in the picture. Een krachtig persbericht wordt niet vergeten en maakt impact. Impact waar jouw bedrijf profijt van heeft.

Werkwijze

Fase 1: Oriëntatie

Fase 2: Schrijven

Fase 3: Feedback verwerken

Fase 4: Afronding

Fase 1: Oriëntatie

Voordat de eerste letter op papier staat is het belangrijk om alle aspecten in kaart te brengen. Een goed begin is het halve werk. Vandaar dat we beginnen met een oriëntatie. Samen met jou bepalen we de inhoud van het persbericht. ‘Wat wil je kwijt?’ en ‘Welke doelgroep wil je bereiken?’ zijn vragen die we stellen. Dit is ons startpunt. Vanuit hier werken we verder naar de tweede fase, de schrijffase.

Fase 1: Oriëntatie

Voordat de eerste letter op papier staat is het belangrijk om alle aspecten in kaart te brengen. Een goed begin is het halve werk. Vandaar dat we beginnen met een oriëntatie. Samen met jou bepalen we de inhoud van het persbericht. ‘Wat wil je kwijt?’ en ‘Welke doelgroep wil je bereiken?’ zijn vragen die we stellen. Dit is ons startpunt. Vanuit hier werken we verder naar de tweede fase, de schrijffase.

Fase 2: Schrijven

Tijdens de tweede fase gaan onze Content Creators aan het werk. Ze beginnen met het schrijven van een persbericht naar jouw wens. Dit persbericht moet nieuwswaardig zijn, iets waar we in de oriëntatiefase al over gespard hebben. We houden tijdens het schrijven rekening met alle regels waar een krachtig persbericht aan moet voldoen. Tijdens de schrijffase belasten we jou als klant niet.

Fase 3: Feedback verwerken

In de derde fase ben jij als klant weer aan zet. Dit noemen we de feedbackfase. Onze Content Creators zijn bezig geweest met het schrijven van een krachtig persbericht. Samen met jou willen ze de puntjes op de i zetten. Het persbericht wordt aangepast aan de hand van jouw feedback. Wanneer alle partijen tevreden zijn, gaan we naar de volgende fase.

Fase 4: Afronding

Het persbericht is klaar. Alle partijen zijn tevreden en het is tijd om het persbericht de wereld in te sturen. Zelf geen ervaring met het rondsturen van persberichten? Wij helpen je daar graag bij. Samen zoeken we mediakanalen waar het persbericht het meest tot zijn recht komt. Het is tenslotte belangrijk dat je persbericht ook daadwerkelijk impact heeft en de doelgroep bereikt die je voor ogen hebt.

Het nut van persberichten

Je komt ze dagelijks tegen: persberichten. Persberichten zijn bedoeld om media-aandacht te genereren over een bepaald onderwerp. Dit kan alle kanten op. Bij Pixelpanters schrijven we bijvoorbeeld regelmatig persberichten voor bedrijven die duurzaam- of sociaal ondernemen. PR wordt steeds belangrijker en effectiever. Met jouw bedrijf wil je gezien en gehoord worden. Wanneer dit gebeurt, komen potentiële klanten sneller bij je terecht.

 

Met een krachtig persbericht vergroot je de kans om gevonden te worden. Je wilt als bedrijf het liefst zo hoog mogelijk staan in de zoekmachines. Persberichten dragen hieraan bij. Het is wel belangrijk dat je persberichten worden ingezet als nieuwsmiddel, niet als marketingmiddel. Bovendien is de kans groot dat journalisten commerciële persberichten niet meenemen in hun berichtgeving. Een persbericht is geen advertentie. Een krachtig persbericht zorgt er wel voor dat je nieuwsfeit de aandacht krijgt die het verdient.

‘Ga ondernemen, brul het van de daken en wij laten de brul door de hele jungle klinken

 

~ Jeroen Glas

Onze Expedities

Als Pixelpanters mogen we voor verschillende opdrachtgevers werken. En daar zijn we trots op! We ondersteunen hen op het gebied van (online) marketing en communicatie, door middel van consciousmarketing en storytelling.

 

We creëren waarde voor en mét duurzame bedrijven. Zo gingen we de afgelopen jaren al op expeditie met onder meer Africa Wood Grow, Netwerk Acute Zorg en diverse andere bedrijven.

Logo De Helfterkamp
Logo Netwerk Acute Zorg Zwolle
Logo African Woodgrow
Logo Mens & Zo
Logo SNP Adviseurs
Logo Liefde voor Brocante
Logo Erve Brooks
Logo EEGA Groep
Logo Air Innovators
Logo Pitch & Putt
Logo EEGA Plus
Logo Mijn Flex Plek

SAMENWERKINGEN

Bij Pixelpanters werken we voor diverse opdrachtgevers. We zetten marketing en communicatie doelgericht in en helpen hen bij het overbrengen van een sociale of duurzame boodschap. Zo creëren wij waarde en realiseren we projecten waar we trots op zijn! Meer weten over onze eerdere expedities? We laten je graag zien met welke opdrachtgevers we samenwerken.

Wij zijn ook goed in:

Webteksten schrijven

Nieuwe webteksten nodig? Laat ons helpen. We zorgen dat alle puntjes op de i staan en leveren de webteksten zo af dat ze volledig geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines.

Herschrijven

Niet helemaal tevreden over je eigen geschreven teksten? Of ben je bang voor bijvoorbeeld spelfouten? Wij gaan graag aan de slag met jouw teksten en zetten ze om in heldere, aansprekende en foutloze teksten.

Social media ondersteuning

Je socialmediakanalen beheren is tijdrovend. Zeker als je social media optimaal wilt benutten om je naamsbekendheid en vindbaarheid te vergroten. Wij nemen graag je zorgen uit handen en ondersteunen je vanuit onze expertise op het gebied van social media.

SAMEN OP AVONTUUR?

Jeroen Glas

Jeroen Glas

Accountmanager

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op. Samen kijken we naar creatieve en duurzame kansen voor jouw organisatie.

Gasfabriek Deventer
Zutphenseweg 6B
7418 AJ Deventer

Benieuwd naar onze avonturen?

Volg ons op social media