
Online vindbaarheid is én wordt steeds belangrijker. De groei van websites en webshops neemt nog altijd toe en daardoor wordt het steeds lastiger om jezelf boven al die andere uit te laten komen. Toch kun je daar wel deels invloed op uitoefenen. Zorg bijvoorbeeld voor een geoptimaliseerde website en laat jezelf vaak genoeg zien via social media. Daarnaast kun je, middels landingspagina’s, zorgen dat bezoekers jou ook snel vinden via zoekmachines zoals Google. Waarom dat laatste zo belangrijk is? Hieronder vertellen we je er meer over!
Wat zijn landingspagina's?
Laten we beginnen bij het begin, want wat houden landingspagina’s nou eigenlijk in? Een landingspagina is een webpagina waarop een bezoeker belandt vanuit een andere bron. Denk hierbij aan een advertentie, een zoekmachine (bijvoorbeeld Google) of een e-mail. Het is een aparte pagina op jouw website die niet altijd voor iedereen zichtbaar is. Een landingspagina heeft vaak een call-to-actionknop waarmee de bezoeker gevraagd wordt om actie te ondernemen. Dit kan het volgende zijn: de bezoeker laten aanmelden, iets laten downloaden of gegevens laten invullen. Of misschien wel een offerte aanvragen. Een landingspagina heeft dus altijd een duidelijk doel!
Waarom zou je landingspagina's gebruiken voor jouw online vindbaarheid?
Dat vertellen we je maar al te graag! Want op het moment dat jij landingspagina’s schrijft die er écht toe doen (beschikken over de juiste content en tone of voice), zullen bezoekers nou eenmaal minder snel afhaken én sneller actie ondernemen. Hieronder zetten we alle voordelen voor jou op een rijtje:
• Een landingspagina kan je advertentiekosten besparen. Hoe beter jouw landingspagina is voor bijvoorbeeld Google, hoe beter jouw website/webshop beoordeeld wordt. Uiteindelijk kom je zelfs hoger te staan, waardoor bezoekers jouw website eerder vinden.
• Daarbij sluit een landingspagina vaak aan op het zoekwoord van de bezoeker. Uiteindelijk resulteert dit in minder bezoekers die de website gauw weer verlaten en meer bezoekers die de hele pagina doorlezen én uiteindelijk op die call-to-actionknop klikken.
• De bezoeker kun je naarmate de landingspagina vordert steeds meer overtuigen. In de advertentie of titel lok je als ware de bezoeker met een voordeel, om vervolgens op de landingspagina nóg meer voordelen te benoemen.
• Meten is weten! Omdat de landingspagina een aparte url heeft, kun je eenvoudig meten hoe vaak bezoekers op jouw landingspagina komen.
• De conversie gaat omhoog! Alle bovenstaande punten dragen hieraan bij.
Hulp nodig bij online vindbaarheid?
Wij helpen je daar graag bij. Onze specialisten weten als geen ander hoe zij jou kunnen helpen met het optimaliseren van jouw online vindbaarheid. Benieuwd wat de mogelijkheden zijn? Neem gerust contact met ons op, want we vertellen je er graag meer over!
In een andere blog leggen we je alles uit over onze werkwijze. Een fijne samenwerking: daar zijn wij op uit! Benieuwd? Klik hier om meer te lezen over onze werkwijze.
Vergelijkbare blogs
’n Bakkie doen?

Joost Hoekerswever
Accountmanager
Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? We kijken graag vrijblijvend met je mee naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf.
Pixelpanters
Zutphenseweg 33
7418 AH Deventer