
‘Wat is contentmarketing?’, is een vraag die wij als marketingcommunicatiebureau regelmatig op ons afgevuurd krijgen. Begrijpelijk, want wanneer je niet binnen het vakgebied van marketing en communicatie werkt is dit wellicht een onbekend begrip. Als je eenmaal weet wat het is en wat het inhoudt, begrijp je ook al snel waarom dit een ideaal middel is om meer aandacht voor jouw bedrijf te generen.
Contentmarketing, wat is dat?
Wat is contentmarketing daadwerkelijk? Er gaan verschillende definities rond. Wanneer je deze onder elkaar zet kom je snel tot de conclusie dat ze allemaal veel dwarsverbanden hebben. “Contentmarketing is een vorm van marketing waarbij het bieden van relevante content voor de doelgroep centraal staat”, is een definitie van het begrip contentmarketing die de lading goed dekt.
Het hele idee achter contentmarketing is om de aandacht van een specifieke doelgroep vast te houden en klanten aan een merk te binden. Voorbeelden van grote bedrijven die hier goed in slagen zijn Coca-Cola, Bol.com en Heineken.
Dit doe je als Contentmarketeer
Wat voor soort content delen bedrijven dan met contentmarketing? Dat is helemaal aan de contentmarketeer die daar verantwoordelijk voor is. Dit gaat heel breed: van blogberichten tot video’s en van socialmediaposts tot podcasts. Wat het nut is van content creatie vertelden we eerder al in ons blog: ‘Een Content Creator, wat is dat?’
Het is belangrijk om contentmarketing – en daarmee je klanten – serieus te nemen. Denk daarom verstandig na over hoe je contentmarketing het meest effectief inzet om jouw doelgroep van relevant content te voorzien. Jouw doelgroep moet zich direct herkennen in de berichten die je deelt. Zoals bijvoorbeeld bij een kerstcommercial van Coca-Cola altijd het geval is. Liefhebbers van Coca-Cola hebben direct door dat het om een reclame gaat van het koolzuurhoudende frisdrankmerk.
Contentmarketing: wij helpen je graag
In de bovenstaande alinea’s hebben we antwoord gegeven op de vraag: “Wat is contentmarketing?” Hulp hierbij nodig? Heb je bijvoorbeeld een nieuw bedrijf, maar lukt het je nog niet om je verhaal te vertellen en de naamsbekendheid te vergroten? Goede contentmarketing kan daarbij helpen. Middels onze expertise helpen we je graag. Neem daarvoor direct contact met ons op!
Vergelijkbare blogs
’n Bakkie doen?

Joost Hoekerswever
Accountmanager
Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? We kijken graag vrijblijvend met je mee naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf.
Pixelpanters
Zutphenseweg 33
7418 AH Deventer