10 tips om jouw LinkedIn-account te optimaliseren

10 tips om jouw LinkedIn-account te optimaliseren

Ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging en/of wil je jouw LinkedIn-account een boost geven? Hieronder geven we je 10 tips om jouw LinkedIn-account te optimaliseren, zodat jij een fantastische indruk achterlaat!

LinkedIn optimalisatie

1. Blogs

Misschien wel een van de belangrijkste onderdelen van jouw LinkedIn-account. Je krijgt hier dé kans om jezelf te laten zien. Met de juiste foto creëer je vertrouwen, waardoor bezoekers wellicht wel jouw hele profiel bekijken. Zorg ervoor dat jouw profielfoto enthousiast en zakelijk is. Een foto van jou samen met vrienden op een festival? Leuk, maar dat is meer iets om op Instagram te plaatsen. LinkedIn is niet de plek om dit soort foto’s te plaatsen. Ben je netjes gekleed, lach je op de foto en kijk je in de camera? Bingo! Dan zit je met jouw profielfoto goed, want een duidelijke en enthousiaste foto is een must.

2. Banner

Jouw bannerfoto: ook wel de langwerpige afbeelding bovenaan jouw LinkedIn-account. Naast jouw profielfoto kun je ook deze foto aanpassen. Deze foto kan te maken hebben met jou, jouw branche of misschien wel jouw werkgever. Het is net wat jij belangrijk vindt om hier neer te zetten. Wil je zelf een banner ontwerpen? Dat kan bijvoorbeeld in Canva, Adobe Photoshop of Adobe Indesign. Denk wel aan de juiste afmetingen: 1584 x 396 pixels.

3. Kopregel

De kopregel is niets anders dan de zin die onder jouw naam en profielfoto staat. Wanneer mensen naar jou zoeken, zullen zij ook de kopregel te zien krijgen in de zoekresultaten. Het is dus van belang om hier zoekwoorden neer te zetten die met jouw functietitel, branche of specialisme te maken hebben. Dit kun je helemaal naar wens aanpassen. Doe je dit niet, dan pakt LinkedIn jouw functietitel en het bedrijf waar je op dat moment werkzaam bent!

4. Samenvatting

Om jezelf zo goed mogelijk weer te geven, biedt LinkedIn jou de mogelijkheid om een stukje over jezelf, je functie én het bedrijf waar je werkt te schrijven. In dit stukje, ook wel de samenvatting genoemd, vertel je kort wie je bent en wat jouw toegevoegde waarde is. Daarnaast kun je bijvoorbeeld jouw vaardigheden in kaart brengen. Schrijf jouw samenvatting zoveel mogelijk in de ik-vorm, voor een persoonlijke noot! Ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging? Probeer dan termen te gebruiken waarop je gevonden wilt worden door potentiële bedrijven en recruiters.

5. Ervaring

Nadat je jouw samenvatting hebt ingevuld, volgt het kopje ervaring. Het kan best zijn dat je al veel ervaring hebt opgedaan. Werk deze dan eerst eens uit op papier, voordat je het invult op jouw LinkedIn-account. Denk na over:

– De naam van het bedrijf;

– Welke functie je daar gehad hebt;

– Welke werkzaamheden én verantwoordelijkheden je had;

– De periode wanneer je daar werkzaam was.

Heb je dit helemaal uitgewerkt op papier? Super! Dan wordt het tijd om het in te vullen op LinkedIn! Goed om te weten: LinkedIn maakt automatisch een indeling van jouw oudste werkgever tot aan jouw huidige werkgever.

6. Opleiding

Niet geheel onbelangrijk om te weten! Als potentiële werkgever of recruiter is het vaak essentieel om te weten of je wel de juiste opleiding hebt gedaan, voordat ze jou benaderen. Zij kunnen, op jouw LinkedIn-account, in één opslag zien welke opleidingen jij hebt gevolgd. Heb jij de juiste opleiding én ervaring? Wellicht ontvang jij dan wel een berichtje van ze.

7. Licentie en ervaringen

Heb jij relevante licenties en/of certificaten gehaald? Vergeet deze dan ook niet te vermelden op jouw LinkedIn-account. Hiermee laat je zien hoeveel kennis en ervaring je hebt.

8. Locatie

Je zult denken: dit is toch helemaal niet zo relevant? Jazeker wel! Op het moment dat jij zo nauwkeurig mogelijk jouw woonplaats invult, kunnen potentiële werkgevers en recruiters jou sneller linken aan relevante vacatures. Het zou zonde zijn als een werkgever of recruiter iemand zoekt in de omgeving van Deventer en vervolgens personen tegenkomt uit de provincie Noord-Holland.

9. URL

Je leest het goed! Zelfs de URL van jouw LinkedIn-profiel kun je aanpassen. Normaal gesproken bestaat deze uit een aantal letters en cijfers, maar je krijgt de mogelijkheid om dit te bewerken. Waarom dit handig is? Je kunt de URL van jouw LinkedIn-profiel bijvoorbeeld op je cv, visitekaartje of zelfs in je e-mailhandtekening zetten. Bovendien vergroot je jouw vindbaarheid in zoekmachines zoals Google. Wanneer een potentiële werkgever of recruiter jouw naam zoekt, komt jouw LinkedIn-account meteen naar voren!

10. Taal

Tot slot kun je eenvoudig jouw profiel toevoegen in een andere taal. Werk je bijvoorbeeld voor een internationaal bedrijf? Of wil je werken voor een internationaal bedrijf? Dan kun je rechts bovenin op jouw LinkedIn-profiel een andere taal toevoegen. Handig, toch?

Genoeg tips om jouw LinkedIn-account te optimaliseren! Het kost even wat tijd en inzet, maar het resultaat mag er wezen. Meer blogs lezen? Klik dan hier!

wat wij doen.

design

Compleet nieuwe huisstijl, webdesign, online en offline uitingen en meer: we doen het! We bouwen jouw merk en creëren een beleving.

webdevelopment

We bouwen niet alleen websites en webshops, maar verzorgen ook het stukje hosting en onderhoud. Zo blijft jouw website of webshop altijd geoptimaliseerd!

copywriting

Hoe zet je jouw verhaal nou goed op (digitaal) papier? En ook nog eens zodat je de juiste doelgroep bereikt? We weten er alles van!

fotografie

Eén beeld zegt meer dan duizend woorden. Wij creëren een visuele ervaring die bij jouw doelgroep blijft hangen. Van productlanceringen tot bedrijfsportretten.

videografie

We vertellen jouw verhaal niet alleen, we laten het zien. Met pakkende beelden brengen we jouw verhaal tot leven en wekken we emoties op bij jouw doelgroep.

start met groeien!

bellen, mailen of kom langs. bij ons kan het allemaal!

    kom langs!

    Zutphenseweg 33
    7418 AH
    Deventer

    onze socials

    Pixelpanters Facebook
    Pixelpanters Instagram
    Pixelpanters Linkedin