een Content Creator, wat is dat?
een Content Creator, wat is dat?
Ze schieten als paddenstoelen uit de grond: Content Creators. Alleen wat doen ze eigenlijk? Is een Content Creator een ouderwetse tekstschrijver, een marketingmedewerker of de hele dag bezig met social media? Kortom: een Content Creator wat is dat? Neem contact op om er eens een te spreken!
wat doet een Content Creator?
Een week van een Content Creator is nooit hetzelfde. Dat ligt ook niet voor de hand, want de contentwereld verandert continu. Vandaag doet een LinkedIn-bericht het geweldig, volgende week is hetzelfde bericht niet meer van deze tijd. Wat doet een Content Creator nou?
Een Content Creator houdt de nieuwste ontwikkelingen continu in de gaten. Dat doet hij voor zichzelf, maar ook in het belang van de klant. Content creëer je immers mét de klant. Wanneer jullie op de hoogte zijn van de laatste contentontwikkelingen onderscheiden jullie je. Met behulp van content creatie zorgt een Content Creator dat jouw bedrijf maximaal in de publiciteit staat.
bereiken van je doel
Na het stellen van een doel, zijn er meerdere factoren die meespelen om je doel daadwerkelijk te bereiken. Zoals de gebruiksvriendelijkheid (usability), want je wilt bezoekers natuurlijk zo lang mogelijk op je website houden. Als je website geen samenhangend geheel is, dan is de kans op conversie (oftewel verkoop) klein. Bezoekers willen het liefst niet na te hoeven denken, anders haken ze af. Navigatie, taalgebruik en herkenbaarheid zijn hierbij erg belangrijk. Een bezoeker scant als het ware een website; hij wil snel zien of jij iets voor hem kan betekenen. Zorg er daarom voor dat je teksten (titels) en afbeeldingen duidelijk zijn en stem de tone of voice af op je doelgroep.
wat is content creatie?
Wat doet een Content Creator? De naam zegt het eigenlijk al: een Content Creator creëert content. Maar wat is content creatie? Het is nogal een breed begrip. Bij content wordt over het algemeen gedacht aan (online) uitingen als teksten, afbeeldingen en video’s. Voorbeelden hiervan zijn blogs, infographics of socialmediaposts. Een Content Creator creëert deze uitingen met behulp van een zelfgemaakt contentplan. Het doel van het contentplan is om de doelgroep van jouw bedrijf te bereiken, te beïnvloeden en te overtuigen. Dit kan via verschillende wegen. Kwalitatief goede content is hierin onmisbaar.
benut de mogelijkheden van een Content Creator
Bij Pixelpanters hebben we verschillende Content Creators in dienst. Ieder met zijn of haar eigen specialiteit. Samen creëren ze content waar jouw (potentiële) klanten wat aan hebben. Content waarmee jouw bedrijf zich onderscheidt van de concurrent. Relevante kwalitatieve content creëren voor een specifieke doelgroep, dat is wat een Content Creator doet. Niet de kwantiteit, maar de kwaliteit van content is leidend. Laat content niet links liggen. Benut de mogelijkheden die een Content Creator jouw bedrijf kan bieden. Eens sparren met een van onze Content Creators? Neem contact op!