waarom een website belangrijk is voor de uitstraling van jouw bedrijf.
waarom een website belangrijk is voor de uitstraling van jouw bedrijf
Ondernemers kunnen tegenwoordig niet meer zonder een website. Helaas zijn er nog genoeg ondernemers die de meerwaarde niet zien van een website voor hun eigen bedrijf. Een eigen website is echter erg belangrijk voor de uitstraling van jouw bedrijf.
jouw visitekaartje
Vroeger had iedere ondernemer standaard een hele reeks aan visitekaartjes bij zich. Het was destijds de manier om jouw bedrijf in de picture te zetten bij potentiële klanten. Het (fysieke) visitekaartje verdwijnt tegenwoordig uit het straatbeeld. Er zijn hier een hoop alternatieven voor in de plaats gekomen, maar het belangrijkste alternatief is misschien wel de website. Geen enkele ondernemer kan meer zonder. Een website is jouw visitekaartje dat 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar is voor de hele wereld.
belang van een website
Jouw online visitekaartje dus. Daarom is een website belangrijk voor de uitstraling van jouw bedrijf. Een website is eigenlijk het middelpunt van jouw online aanwezigheid en daarmee ook van jouw bedrijf. Zo is jouw website ervoor om informatie te delen over de diensten van jouw bedrijf, de missie en visie achter het bedrijf en kun je een website ook gebruiken om veelgestelde vragen van klanten te beantwoorden. Bovendien is het voor (potentiële) klanten ook fijn dat ze alles waar jouw bedrijf voor staat, rustig kunnen doorlezen. Wanneer jouw onderneming niet over een website beschikt of deze niet professioneel is, komt dat slordig over. De geloofwaardigheid van jouw bedrijf kan daardoor een deuk krijgen.
genereer leads of sales met jouw website
Het belangrijkste doel van een website is over het algemeen om sales of leads te genereren. Op een website zijn er genoeg mogelijkheden om interactie met klanten te creëren en hier eventuele conversies uit te halen. Bovendien kan een website ook ideaal dienen als een publicatieplatform voor jouw bedrijf. Bijvoorbeeld om de laatste ontwikkelingen rondom jouw bedrijf te delen of om bepaalde kennis te delen met jouw websitebezoekers. Uit onderzoek blijkt ook nog eens dat 90% van jouw (potentiële) klanten eerst jouw website bezoekt wanneer ze over jouw bedrijf horen. Iets wat we allemaal wel herkennen. Als een kennis van jou onlangs ergens wat heeft gekocht en de bedrijfsnaam deelt van de leverancier, is de kans ook erg groot dat je de website van deze leverancier op gaat zoeken.
een goede website is:
• Responsive; hierdoor is jouw website zichtbaar voor zowel desktop als mobiele bezoekers.
• Snel geladen; bezoekers willen tenslotte niet minuten wachten tot ze jouw website zien.
• Veilig; een website moet altijd veilig zijn voor jouw bezoekers. Dit is indirect ook een vorm van service richting (potentiële) klanten.
• Vindbaar; mensen moeten jouw website wel online kunnen vinden.
• Functioneel; de bovenstaande punten gaan hand in hand met een functionele en daarmee gebruiksvriendelijke website.
Wil je meer uitleg waarom een website belangrijk is voor jouw bedrijf of een website laten bouwen door Pixelpanters? Klik hier voor meer informatie.