online marketing.

online marketing

Nadat je een doel hebt voor je nieuwe website, de website gebouwd is én helemaal veilig en gebruiksvriendelijk is, begint het online verkopen van je producten of diensten. Na het live gaan van je website zul je niet gelijk veel bezoekers hebben die over gaan tot aankoop. Daar moet je nog wel het een en ander voor doen. Maar hoe zorg je er dan voor dat klanten je website vinden én over gaan tot aankoop? In deze blog vertelt Lidwien hoe dat precies werkt!

wat is online marketing?

Online marketing is het promoten van je product of dienst via internet. Het doel van online marketing is om klanten naar jouw website te trekken, zodat ze uiteindelijk overgaan tot aankoop. Online marketing kan op veel verschillen manieren of op verschillende kanalen. Voorbeelden zijn: socialmediamarketing, contentmarketing, emailmarketing en zoekmachineoptimalisatie. Socialmediamarketing wordt door veel bedrijven gebruikt en is makkelijk om mee te starten. Tegenwoordig is het een must om social media in te zetten voor je bedrijf, om interactie en betrokkenheid te creëren bij je doelgroep.

zoekmachineoptimalisatie

In deze blog lichten we zoekmachinemarketing uit. Zoekmachineoptimalisatie, je hebt deze term vast wel eens voorbij horen komen maar wat is het precies? Lidwien: “Zoekmachineoptimalisatie houdt in dat je je website optimaliseert voor zoekmachines, zodat deze zoekmachines je hoger waarderen en je hoger in de zoekresultaten eindigt. Je optimaliseert je website door aan de slag te gaan met je websitetechniek (bijvoorbeeld het verbeteren van de laadsnelheid en je website geschikt maken voor mobiel gebruik) en door middel van teksten/content. Door je website te optimaliseren kun je dus hoger eindigen in zoekresultaten. Uit onderzoek blijkt ook dat bezoekers vaker klikken op de bovenste twee á drie zoekresultaten. Daarnaast wordt er amper doorgeklikt naar zoekresultaten die verschijnen na de eerste pagina. Het vergt wel continue tijdsinvestering om op de eerste zoekresultatenpagina te blijven.

hoe begin je met zoekmachineoptimalisatie?

Allereerst onderzoek je tijdens een zoekwoordenonderzoek welke zoektermen je doelgroep gebruikt als ze zoeken naar een vergelijkbare dienst of product. Op basis van dit onderzoek kun je verder werken. Daarnaast doe je een SEO-scan, zodat je weet waar je op dit moment staat. Wat zijn op dit moment de sterke en zwakke punten van je website (op het gebied van zoekmachineoptimalisatie)? Vervolgens kan je aan de hand van de uitkomsten een plan van aanpak maken om de zwakke punten aan te pakken en je sterke punten te optimaliseren.

hoe zorg je er dan voor dat klanten je website vinden én over gaan tot aankoop?

Na je zoekwoordenonderzoek ga je je focussen op de juiste zoektermen waar je doelgroep op zoekt. Deze zoektermen verwerk je in je webteksten, paginatitels, afbeeldingen en ga zo maar door. De overige zoektermen kun je weer verwerken in je landingspagina’s en/of blogartikelen. Als je de juiste zoektermen verwerkt in de juiste pagina’s, kunnen zoekmachines je pagina’s goed indexeren en zal je bij de juiste zoekresultaten (hopelijk hoog) eindigen. Zo zorg je ervoor dat klanten je website dus vinden en nu gaan tot de verkoop. “Door de juiste zoektermen te koppelen aan de juiste pagina’s, komt de klant terecht bij het juiste product of dienst. Vervolgens is het belangrijk dat je de customer journey (de klantreis) in orde hebt. Deze moet zo optimaal mogelijk zijn, zodat een klant op een duidelijke, snelle manier kan overgaan tot een aankoop of contact opnemen. Het helpt ook om goede call-to-actions op je website te verwerken.

wat kan Pixelpanters voor jou betekenen op het gebied van online marketing?

Pixelpanters kan jou ondersteunen bij dit gehele proces, maar kan het ook helemaal overnemen zodat jij er geen omkijken meer naar hebt. We kunnen vormgeven, websites bouwen en we weten hoe we deze online vindbaar kunnen maken. We analyseren data, ontwikkelen content zoals blogartikelen en web-teksten en weten hoe we om moeten gaan met social media.

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!

Dit artikel over online marketing vormt onderdeel van een reeks verhalen waarin wij antwoord geven op de vraag: ‘Wat kan Pixelpanters voor mij betekenen?’ Via de links hieronder kun je eens rustig lezen wat Pixelpanters voor jou kan betekenen op het gebied van webdevelopment, design, online marketing en tekstschrijven.

Deel 1: Het doel van een website
Deel 2: Hierom moet je website gebruiksvriendelijk en veilig zijn
Deel 3: Hoe jouw bedrijf zich met een uniek design kan onderscheiden
Deel 4: Online marketing
Deel 5: Tekstschrijven

wat wij doen.

design

Compleet nieuwe huisstijl, webdesign, online en offline uitingen en meer: we doen het! We bouwen jouw merk en creëren een beleving.

webdevelopment

We bouwen niet alleen websites en webshops, maar verzorgen ook het stukje hosting en onderhoud. Zo blijft jouw website of webshop altijd geoptimaliseerd!

copywriting

Hoe zet je jouw verhaal nou goed op (digitaal) papier? En ook nog eens zodat je de juiste doelgroep bereikt? We weten er alles van!

fotografie

Eén beeld zegt meer dan duizend woorden. Wij creëren een visuele ervaring die bij jouw doelgroep blijft hangen. Van productlanceringen tot bedrijfsportretten.

videografie

We vertellen jouw verhaal niet alleen, we laten het zien. Met pakkende beelden brengen we jouw verhaal tot leven en wekken we emoties op bij jouw doelgroep.

start met groeien!

bellen, mailen of kom langs. bij ons kan het allemaal!

    kom langs!

    Zutphenseweg 33
    7418 AH
    Deventer

    onze socials

    Pixelpanters Facebook
    Pixelpanters Instagram
    Pixelpanters Linkedin